Det at drive webshop i Danmark kan være en stor udfordring, men så snart du vælger at gå til udlandet bliver det hele lige en tand sværere. Der er mange ting, du skal være opmærksom på, hvis du vil have succes, og derfor kommer vi her med nogle simple råd, du kan implementere, så du hurtigere og bedre kommer i gang med dit udenlandseventyr.

 

Første skridt – find domænet

Første skridt giver lidt sig selv, fordi hvis du vil have en webshop med succes i udlandet, skal du have domænet først. Måske har du allerede den danske udgave, men skal du bruge de, se, es, no eller en helt femte, er det med at tjekke, om den faktisk er ledig. Når du skal på jagt efter det nye domæne, kan du passende hoppe forbi Hostingguiden, hvor de hjælper dig med at finde ikke bare den billigste, men også bedste løsning til dit projekt.

 

Få lavet en søgeordsanalyse

Skal du rangere i udlandet og dermed have succes, er det et must, at du får lavet en søgeordsanalyse. Den skal du både bruge i forbindelse med tekstforfatningen på din side, men ligeledes er den vigtig for dine annoncer og linkbuilding. Med en søgeordsanalyse får du kortlagt, hvilke ord folk søger på i det pågældende land, samt hvilke ord du skal rangere på, hvis du vil have relevant trafik. Har du ikke en søgeordsanalyse, famler du i blinde, og resultatet bliver aldrig helt perfekt, så det skal du have styr på.

 

Professionel oversættelse af din side

Det er alfa og omega, at du får professionel hjælp på dette område, hvis du vil gøre dig forhåbninger om succes. En tekst med slå- og stavefejl nærmest skriger af utroværdighed, og det vil helt sikkert medvirke til, at du får markant færre konverteringer, end hvad du ellers kunne have haft. Samtidig er god tekstforfatning vigtigt, når du skal rangere på søgemaskinerne, hvorfor du ikke kan gå på kompromis her. Er du ikke selv ekspert i det fremmede sprog, kan du kigge forbi eTranslate. De har erfaring med flere store kunder, og med dem ved din side er du i sikre hænder, når du skal ud på det nye farvand.

 

Mål dine data

Det er vigtigt, at du allerede fra første dag bruger din data, så du hurtigere får fodfæste i det nye land. Det er nemlig ikke sikkert, at du kan videreføre dine data fra det danske marked, og gør du det, kan det ende med at gå skidt hurtigt. En side, der kan hjælpe dig med data i forhold til dine kunder, men ligeledes den interne drift, er Abakion, som tilbyder BI, CRM-løsninger og ERP-strategier. Så har du ikke allerede styr på at trække data ud samt at udnytte dem, skal du i gang. Det kan øge dine konverteringer markant, og kort sagt kan det siges, at din virksomhed ikke når sit fulde potentiale, hvis du ikke træffer beslutningerne på baggrund af data.

 

Brug disse råd, når du rykker til udlandet – held og lykke.